هایما S7 پرو

ازجمله امکانات اضافه‌شده به این خودرو، ترمز پارک برقی، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار جهت و سیستم هشدار تعویض‌دنده (GSI) است

گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید انبوه خودرو هایما S۷ پرو را در پاییز امسال آغاز می‌کند. خودرو جدید هایما S۷پرو با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و بهبود مصرف سوخت، به‌زودی در خط تولید ایران‌خودروخراسان قرار خواهد گرفت. این خودرو که ارتقایافته مدل S۷پلاس است، با مصرف سوخت کم‌تر و امکانات بیشتر، پاییز امسال به سبد محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو افزوده خواهد شد.

ارتقای قوای محرکه و افزایش امکانات در «هایما S۷ پرو»

مدیرعامل ایران خودرو خراسان، با اشاره به استراتژی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای ارایه یک محصول جدید در هر سال، از تولید انبوه هایماS۷پرو در پاییز امسال خبر داد.

بیژن زاهدی‌فرد افزود: «هایماS۷پرو که درحال‌حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، با بهره‌گیری از پیشرانه ۱.۵لیتری توربو با پاشش مستقیم (GDI)، قابلیت تولید ۱۸۸اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این ویژگی‌ها باعث افزایش ۱۰درصدی توان و ۱۸درصدی گشتاور نسبت به مدل قبلی شده و در نتیجه شاهد کاهش هفت‌درصدی مصرف سوخت در این محصول جدید خواهیم بود.»

وی همچنین به استفاده از گیربکس جدید شش‌سرعته اتوماتیک DAE در هایما S۷ پرو اشاره کرد و افزود: «این خودرو مجهز به سیستم هشدار تعویض دنده (GSI) و ترمز پارک برقی است. همچنین، صندلی سرنشین جلو به صندلی برقی چهارجهته ارتقا یافته است.»

استمرار ایران‌خودرو در ارتقای «هایماS۷»

با توجه به عرضه موفقیت‌آمیز خودرو هایماS۷ با موتور توربوشارژ و استقبال گسترده مشتریان، گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۹۹ بر آن شد تا در نسخه جدیدی از این خودرو با استفاده از تکنولوژی روز، گامی در جهت پاسخگویی به تغییرات سریع سلائق مشتریان و افزایش رضایت‌مندی آنان بردارد و بهبودهایی در این خودرو ایجاد کند.

بر این اساس، کابین هایما S۷ در نسخه پلاس ارتقا پیدا کرد که از تغییرات آن می‌توان به ارتقای سیستم مالتی‌مدیا، تغییر روکش صندلی‌ها و تزئینات به‌روز با رنگ مشکی پیانو اشاره کرد.

همچین ایران‌خودرو تغییرات مناسبی را با هدف کاهش مصرف سوخت در این کراس‌اوور چینی اعمال کرده که مصرف سوخت ترکیبی آن را از ۹.۶لیتر به ۸.۶لیتر رسانده است. افزایش ابعاد مانیتور لمسی از ۷ به ۸اینچ، ارتقای نحوه کنترل پنل تهویه از مکانیکی به لمسی، دور رنگ شدن شیشه لچکی عقب، افزوده‌شدن برخی قطعات و تجهیزات مانند گل‌پخش‌کن جلو، فندک سرنشین عقب، چراغ داشبورد، پخش فایل MP۵، آینه جانبی طرح S۵ و بسته‌شدن کامل آینه جانبی ازجمله دیگر تغییرات هایما S۷ پلاس نسبت به نسخه قبلی این خودرو بود.

هایما S۷ پلاس در محور جلو با ساختار مک‌فرسون و در محور عقب با ساختار مولتی‌لینک همراه بوده و به دلیل استفاده از رینگ ۱۷اینچی که متناسب با بدنه خودرو است، سواری نسبتا خوبی دارد. گارانتی این محصول برای قوای محرکه پنج سال و ۱۰۰هزار کیلومتر و برای سایر قطعات خودرو نیز سه سال و ۶۰هزار کیلومتر بوده است. سهولت دسترسی به قطعات یدکی نیز وجه تمایز این خودرو نسبت به سایر خودروهای خارجی در بازار است که موجب رفع نگرانی مشتریان از خرید این خودرو می‌شود.

کابین به‌روز با امکانات رفاهی مناسب

گرچه تغییرات ظاهری هایما S۷پلاس محدود بود، اما کابین این خودرو دستخوش تغییرات قرار گرفت. طراحی داشبورد این خودرو از نظر دریچه‌های عمودی کنسول میانی و دریچه‌های مستطیل‌شکل طرفین و ادوات داشبورد، مشابه بسیاری از محصولات هیوندای است.

در نسخه پلاس، نمایشگر ۸اینچی لمسی و تنظیمات لمسی ۸اینچی سیستم تهویه مطبوع، نمای مدرنی را برای داشبورد ایجاد می‌کند. درمجموع نیز طراحی مینی‌مال و المان‌های به‌روز، کابین دلنشینی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. نکته دیگر در کابین هایما S۷ پلاس، ارتقای کیفیت چرم و حذف رنگ نارنجی از تریم داخل است. اما جای آپشن ترمز پارک برقی در این خودرو واقعا خالی بود که خوشبختانه در نسخه پرو شاهد اضافه‌شدن آن هستیم.

باید اذعان داشت؛ سطح کیفیت قطعات داخلی هایما S۷ در نسخه توربو پلاس نسبت به S۷ توربو معمولی بالاتر است و بر این اساس، در بلندمدت شنونده سروصدای ناشی از کیفیت پایین ساخت قطعات این خودرو نخواهیم بود. از مهم‌ترین آپشن‌های هایما S۷ پلاس می‌توان به سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی، سیستم‌های کنترل الکترونیکی ABS،EBD، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ESP، سیستم کنترل کشش، چهار ایربگ، فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۸اینچی لمسی، آینه میانی الکتروکرومیک، نمایش میزان باد لاستیک‌ها، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین ۳۶۰درجه‌، سنسور دنده‌عقب، کروزکنترل، صندلی برقی راننده با ۸حالت، سنسور نور، سنسور باران و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ اشاره کرد.

نمای بیرونی «هایما S۷»؛ همچنان جذاب و پرابهت

کمپانی هایما به‌عنوان برند زیرمجموعه اف‌ای‌دبیلیو شناخته می‌شود. سال ۲۰۱۱ بود که اس‌یووی کامپکت این خودروساز با نام S۷ به بازار آمد. گروه صنعتی ایران‌خودرو سال ۱۳۹۴ طی مذاکرتی که با کمپانی هایما داشت، توانست S۷ را به عرصه مونتاژ برساند و در نهایت راهی بازار کشور کند. پس از گذشت شش سال، گروه صنعتی ایران‌خودرو نسخه فیس‌لیفت هایما S۷ را با پسوند پلاس به دست مشتریان رساند.

در واقع نسخه پلاس از اواخر سال ۱۳۹۹ به بازار آمد و اندکی در مونتاژ آن وقفه ایجاد شد و اکنون مونتاژ آن از سر گرفته شده است. تغییرات ظاهری S۷ پلاس شامل طراحی آینه‌های جدید، هم‌رنگ بودن لچکی ستون C با بدنه و متفاوت بودن رنگ خط کمربندی، لوگو هایما روی در صندوق عقب و گل‌پخش‌کن‌های جلو و عقب می‌شود. تغییراتی نیز در گرافیک چراغ‌ها و جلوپنجره کروم پنج ضلعی اسپرت مشاهده می‌شود.

در نمای عقب نیز چراغ‌هایی با فرم L و عرض کمتر خودرو را شاهدیم. حالا نیز قرار است در پاییز امسال شاهد عرضه نسخه پرو هایما S۷ باشیم که تفاوت‌های آن فنی و ماهوی است و از پیشرانه‌ای قوی‌تر با مصرف سوخت کمتر و گیربکس AT بهره می‌برد و برخی آپشن‌های مورد تقاضای بازار به آن افزوده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =